[Interview] Herman Dummer over de Dutch Media Week

  • Media
  • 4 sep 2017 @ 11:02
  • Link
  • Katja Brokke
    Katja Brokke

    redacteur
    Nederlands MediaNetwerk
  • Evenement

Hilversum staat van 6 tot en met 13 september in het teken van Dutch Media Week, een evenement dat bestaat uit ontmoetingen, kennissessies, experimenten en innovaties. We spreken met initiatiefnemer en organisator Herman Dummer.

Hallo Herman. Wat staat er vanaf 6 september allemaal te gebeuren?

Heel veel. Op verschillende locaties in Hilversum vinden ontmoetingen, kennissessies en experimenten plaats. Met speciale aandacht voor experimenten, vernieuwing en cross-overs. Het is de plek om inspiratie op te doen, jezelf te verwonderen, mee te doen en de kracht van media te ontdekken.

Welke onderdelen mag de mediaprofessional vooral niet missen?

Dat hangt natuurlijk af van ieders interesse, de hele week zit boordevol interessante bijeenkomsten. Zo is er op de eerste dag veel te leren over innovaties op het gebied van online video en starten we ook met de Mobile Movie Days, die Dutch Media Week een internationaal tintje geven aangezien Ruben Kazantsev overkomt uit de VS. Ruben heeft 6 jaar geleden het iPhone Film Festival opgezet. Mobile Movie Days is een festival met films uit de hele wereld die gemaakt zijn met mobiele telefoons. Jong talent uit de hele wereld etaleert een rauwe of poëtische verbeeldingskracht.

Hoe is Dutch Media Week ontstaan?

Dutch Media Week is het logische vervolg op de Open Studio Dagen die dit jaar haar 10e editie beleeft. Daar waar de Open Studio Dagen in een weekend aan het grote publiek laat zien wat er allemaal voor en achter de schermen komt kijken in de media-industrie, biedt Dutch Media Week de overige dagen een programma voor de professionals.

Hoe heeft het evenement zich ontwikkeld?

Vorig jaar hebben we Dutch Media Week gelanceerd. Vanaf dit jaar zijn we bezig om Dutch Media Week verder te laden en uit te bouwen. Dat doen we bijvoorbeeld met een live tv-uitzending door de NOS van Dudok in Concert op 6 september om 20.30 uur bij NPO1. Feitelijk de landelijke aftrap van Dutch Media Week.

Je bent zelf niet in de media werkzaam. Vanwaar de interesse in de branche?

Eind jaren 80 ben ik bij het NOB gaan werken op het Media Park en kwam zo in aanraking met de media. De interesse heb ik sindsdien niet meer losgelaten. Na 12 jaar NOB ben ik zelf gaan ondernemen in de evenementenbusiness en heb bijvoorbeeld het format dagjetelevisiemaken.nl gelanceerd dat nog steeds een succes is. Ik geniet ervan als ik mensen en organisaties met elkaar kan verbinden. Dat is ook precies wat er gebeurt bij Dutch Media Week.

Welk onderdeel of welke spreker zou je in de toekomst graag aan je evenement willen verbinden?

Ik wil graag mediakunst aan Dutch Media Week verbinden. We maken hiervoor dit jaar al een start met het exposeren van eindexamenwerk van studenten van de HKU, maar ook op internationaal vlak liggen hier mooie groeimogelijkheden.

Wat is het laatste nieuws?

Elke werkdag hebben we van 12.00 tot 14.00 uur een eigen live radioprogramma; Dutch Media Week LIVE!, vanuit boekhandel Voorhoeve. De presentator is van Rick van Velthuysen en het programma is te beluisteren via New Business Radio.

www.dutchmediaweek.nl

Katja Brokke

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken